[Diskussion] Invigning av Magivärlden

User avatar
Lalah
Posts: 102
Joined: Fri Apr 29, 2022 12:05 pm

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Lalah »

Jag fyller år 27:e och det är Mors Dag den 29:e så tycker personligen också att 4:e juni är ett bättre datum men ville lämna 28:e öppet om det passade andra bättre :D
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Lillasyster »

Båda datumen som nämnts börjar komma ganska nära, nu, så känner att vill folk ha det då bör vi kanske sätta igång en omröstning? Man skulle ju kunna ha även fler datum framöver och typ "välj alla du kan".
User avatar
Lalah
Posts: 102
Joined: Fri Apr 29, 2022 12:05 pm

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Lalah »

Jag tycker det är ganska uppenbart att det inte kommer bli klart med "allt" tills dess, så kanske vi ska skjuta på det till Juli/Augusti, eller som folk sa 1:a september sådär fint symboliskt :)
Byron
Posts: 51
Joined: Sun Apr 17, 2022 1:55 pm

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Byron »

Vi skulle kanske kunna göra så att vi har en invigning i närtid utifrån de beslut vi hinner ta. Vi kommer ju ändå ha en hel del saker på plats innan juni. Ja man kanske inte kan spela exakt alla sorts spel eller alla sorts karaktärer men ändå en hel del. ”Vanliga” elever och ”vanliga” magivärldskaraktärer går ju exempelvis bra att spela. Man kan se det som att vi öppnar betan. Sen kanske första september är ett bra datum för ett öppnade av magivärlden med alla funktioner så att säga. Vad tycker ni?
User avatar
Rebbilina
Posts: 435
Joined: Sat Apr 16, 2022 10:39 pm

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Rebbilina »

Byron wrote: Sat May 21, 2022 9:42 am Vi skulle kanske kunna göra så att vi har en invigning i närtid utifrån de beslut vi hinner ta. Vi kommer ju ändå ha en hel del saker på plats innan juni. Ja man kanske inte kan spela exakt alla sorts spel eller alla sorts karaktärer men ändå en hel del. ”Vanliga” elever och ”vanliga” magivärldskaraktärer går ju exempelvis bra att spela. Man kan se det som att vi öppnar betan. Sen kanske första september är ett bra datum för ett öppnade av magivärlden med alla funktioner så att säga. Vad tycker ni?
Jag gillar detta! Tror det är bra om vi faktiskt kommer igång med att spela lite mer, för att det inte ska bli som att det enda vi gör är diskussion och beslut. Självklart måste diskussionerna fortfarande göras, men att ha en "riktig" invigning senare när allt är klart, och ha en mindre nu känns ändå kul.
User avatar
Liz
Posts: 25
Joined: Sat Apr 16, 2022 10:41 pm

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Liz »

Rebbilina wrote: Sat May 21, 2022 12:05 pm
Byron wrote: Sat May 21, 2022 9:42 am Vi skulle kanske kunna göra så att vi har en invigning i närtid utifrån de beslut vi hinner ta. Vi kommer ju ändå ha en hel del saker på plats innan juni. Ja man kanske inte kan spela exakt alla sorts spel eller alla sorts karaktärer men ändå en hel del. ”Vanliga” elever och ”vanliga” magivärldskaraktärer går ju exempelvis bra att spela. Man kan se det som att vi öppnar betan. Sen kanske första september är ett bra datum för ett öppnade av magivärlden med alla funktioner så att säga. Vad tycker ni?
Jag gillar detta! Tror det är bra om vi faktiskt kommer igång med att spela lite mer, för att det inte ska bli som att det enda vi gör är diskussion och beslut. Självklart måste diskussionerna fortfarande göras, men att ha en "riktig" invigning senare när allt är klart, och ha en mindre nu känns ändå kul.
Jag håller med! Tror det kommer ge oss alla pepp om vi har en nu och en senare 😊
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Lillasyster »

Ja tänker att den "officiella" invigningen (lite senare) kan vara samma datum som allt börjar gälla med typ poster osv, att man har fram till dess att t.ex. välja vilka man ska prioritera om man kör sådant, att det är då vi 100% vet vilka som är tagna och vilka som är lediga-- och liksom när karaktärslistor och sådant ska börja stämma. Jag vet inte hur ni känner? Men jag har känt att ett datum behövs för sådana saker också, och att det gärna får stämma med när vi sätter igång "på riktigt"
Byron
Posts: 51
Joined: Sun Apr 17, 2022 1:55 pm

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Byron »

Det låter bra. Bara man får köra utifrån det som redan bestämts även innan ☺️ Det behöver vi visserligen inget officiellt datum för. När ett beslut är taget tänker jag att man kan spela på det liksom.
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Lillasyster »

Byron wrote: Sat May 21, 2022 4:38 pm Det låter bra. Bara man får köra utifrån det som redan bestämts även innan ☺️ Det behöver vi visserligen inget officiellt datum för. När ett beslut är taget tänker jag att man kan spela på det liksom.
Ja! Jag har ju personligen redan börjat spela ändå :look jag tycker att man ska börja spela, men jag tror också att det är bra att ha ett datum när vi sätter att "här måste alla ha meddelat sitt beslut" så att t.ex. vi vet vilka poster som är lediga <3 så att man också har ett datum när man måste ha valt (beroende på vad det är att välja)
DancesWithBugs
Posts: 81
Joined: Sat Apr 16, 2022 10:38 pm

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by DancesWithBugs »

Hur ser det ut med det här? :look Är det något officiellt datum på g?
Post Reply