[Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

User avatar
J.C Superstar
Posts: 471
Joined: Sat Apr 16, 2022 11:17 pm

[Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by J.C Superstar »

Titeln säger lite allt: Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

För att det ska bli så tydligt som möjligt och lätt att hitta tänker jag att det är bra om vi alla kör på samma liksom, så kan vara värt att köra en diskussion om innan vi har hunnit köra igång massa olika diskussioner och omröstningar gällande olika ansvarsgruppers områden!

Vi hamnade lite i den diskussionen i en av grupperna jag är med i, där vi diskuterade i alla fall vår omröstning skulle ligga i NPC-gruppens underforum, eller om det skulle ligga under Utveckling av MV där vi tidigare har haft alla diskussioner och omröstningar.

Å ena sidan lyfte vi fram att det är skönt att snabbt få en överblick på alla aktiva omröstningar genom att bara gå in i ett underforum (alltså att alla ansvarsgrupper postar sina respektive omröstningar i Utveckling av MV), å andra sidan lyftes det också upp att om du letar efter en omröstning som tillhör NPC-gruppen är det i deras underforum du kommer leta, och att det kan vara skönt att istället ha allt som rör en ansvarsgrupp samlat under ett ställe. Vi hamnade främst i att diskutera just omröstningar (just för att de kanske är än viktigare att inte tappa bort och lätt hitta), men samma fråga gäller ju även diskussionerna liksom!
wiw
Posts: 87
Joined: Wed Apr 20, 2022 2:55 pm

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by wiw »

jag tycker det känns bra om alla omröstningar finns i Utveckling av MV, även när de skapats av en ansvarsgrupp. jag tror att fler kommer hitta och rösta i dem på det sättet, det blir svårare att hänga med om man behöver hålla koll på alla ansvarsgruppers underforum.

egentligen kanske jag borde känna att samma resonemang håller för diskussioner (för även där vill man kanske att så många spelare som möjligt är med och ser?) men där tänker jag kanske mer att det passar att ha dem i respektive grupps underforum, även om det mer är en känsla än något jag har en bra motivering för.
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by Lillasyster »

Jag tänker att det kan bero lite på hur mycket det blir, liksom blir det många omröstningar tror jag det kan upplevas som mindre överväldigande att dela upp dem så man kan gå in där man är intresserad och inte behöver få allt kastat över sig. Tror vi däremot att det bara kommer vara några diskussioner åt gången kan de vara på samma ställe, för det blir inte för mycket.
User avatar
Yellow
Posts: 223
Joined: Sun Apr 17, 2022 8:08 am
Location: smultronstället

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by Yellow »

Jag tycker också att det skulle kännas smidigast om alla omröstningar och diskussioner vad samlade här i utvecklingsforumet. Är det uppdelat över många underforum vet jag att jag iaf lätt skulle missa diskussioner och omröstningar.
User avatar
friday
Posts: 36
Joined: Fri Sep 09, 2022 4:33 pm

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by friday »

Är det ett möjligt alternativ att diskussionerna förs i "tillhörande" ansvarsgruppsunderforum, men att alla omröstningar är i ett och samma forum/utvecklingsunderforumet, eller blir det bara förvirrande/krångligt/extra arbete?
DancesWithBugs
Posts: 81
Joined: Sat Apr 16, 2022 10:38 pm

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by DancesWithBugs »

friday wrote: Mon Jan 02, 2023 8:01 pm Är det ett möjligt alternativ att diskussionerna förs i "tillhörande" ansvarsgruppsunderforum, men att alla omröstningar är i ett och samma forum/utvecklingsunderforumet, eller blir det bara förvirrande/krångligt/extra arbete?
Så skulle jag också vilja ha det :)
User avatar
Lemon
Posts: 377
Joined: Sun Apr 17, 2022 8:31 am
Location: Söderköping

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by Lemon »

Tycker om tanken på att diskussionerna läggs upp och förs i respektive ansvars grupps under forum och att sedan omröstningarna läggs upp här .
User avatar
friday
Posts: 36
Joined: Fri Sep 09, 2022 4:33 pm

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by friday »

Vill återkomma till det här nu, när några både diskussioner och omröstningar som ”tillhör” olika ansvarsgrupper har legat i respektive ansvarsgrupps underforum nån gång eller två/en stund, och konstatera att för mig är det superförvirrande 😅🥲 Jag har missat omröstningar, tror jag, på grund av det.
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by Lillasyster »

friday wrote: Fri Jan 13, 2023 8:12 am Vill återkomma till det här nu, när några både diskussioner och omröstningar som ”tillhör” olika ansvarsgrupper har legat i respektive ansvarsgrupps underforum nån gång eller två/en stund, och konstatera att för mig är det superförvirrande 😅🥲 Jag har missat omröstningar, tror jag, på grund av det.

Jag har testat att flytta runt lite, men det ska inte ha lagts några omröstningar i några andra underforum än det här, endast diskussioner vad jag känner till.

Jag har också tänkt tanken att ha ett underforum här för alla gruppers diskussioner (men skilja på omröstningar och diskussioner). Det lär ju bara lite förvirrande när det flyttas runt, oavsett hur det blir, men jag personligen landade i att det kan bli rörigt i ansvarsgrupperna forum om där både ligger anmälningar för saker och allmänna diskussioner. Vet inte hur andra upplever det?
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by Lillasyster »

Jag vill också bara lägga till att det till min kännedom bara är en omröstning som tagit slut sedan årsskiftet (när vi började använda ansvarsgruppernas forum alls), övriga ligger och är igång i Omröstnings-forumet (tidigare Utveckling av MV), och omröstningen om NPC:er låg också här, så trevligt nog finns inte så många omröstningar att ha missat i år.
Post Reply