Anmälningstråd: Ansvarsgrupper

User avatar
Monki
Posts: 261
Joined: Sat Apr 16, 2022 10:53 pm

Anmälningstråd: Ansvarsgrupper

Post by Monki »

För att ta vid från den här tråden har vi nu röstat igenom att 8 ansvarsgrupper ska finnas på MV, och då nu givetvis behöver spelare som vill vara med och ansvara för och utforma grupperna! Värt att nämna är att uppgifterna som presenteras befinner sig i ett tidigt stadium och du som ingår i en grupp sannolikt kommer få stor frihet att utforma exakt hur uppgifterna ser ut och arbetsprocessen ska gå till, det tar du med dina framtida gruppmedlemmar.

Följande är grupperna vi röstat igenom ska finnas, med de här beskrivningarna:
Trivselansvarsgrupp
Grupp som håller lite extra koll på att sidans regler och värdegrunder följs - kan vara att kika igenom PG:n, ta en titt på inlägg som anmäls och hålla ett extra öga på nya medlemmar tex
En grupp med personer som medlemmar kan vända sig till för att anmäla regelbrott eller ta upp om de känner sig dåligt behandlade eller liknande
Vibe-checkar sidan genom tex anonyma trivselenkäter
Drar igång roliga events för sidan? Officiella större intriger, spel-festivaler, poängsamlande, spelkvällar och liknande?
Medlemmar:
Yellow
wiw

Fadder-gruppen
Ansvarar för sidans nya medlemmar
Guidar nya medlemmar genom processen att skapa sin första karaktär
Ser till att nya medlemmar tas om hand om och känner sig välkomnade, visar dem till Discord mm
Svarar på frågor från nya medlemmar, både via pm men också kollar in forumet för nya medlemmar
Toadyone
Snakey

Quidditch-ansvarsgrupp
Håller i quidditchantagningarna på HW och tillsätter nya spelare
Håller koll på att quidditchspelare följer aktivitetskraven
Håller igång quidditchen: ser till att resultat - både för HW och ligan i övrigt (och mästerskap) - postas
Eventuellt två separata grupper, en för HW och en för sådär ligan om det känns stort att ge all quidditch till en grupp? Lägga till prefekt-ansvarskoll på HW-gruppen istället? - detta får gruppen besluta om själva i ett senare skede
Medlemmar:
Lemon
J.C Superstar
Lio
Rebbi

List-ansvarsgruppen
En administrativ grupp som uppdaterar officiella listor så som karaktärsöversikt, masterlist av fattade beslut och dylikt
Lägger karaktärer i rätt lista när de flyttar upp
Håller också i listor gällande sådär historiska ON-saker, tex trolldomsministrar och kändisar genom tiderna (och då också i eventuella trådar/diskussioner/omröstningar kopplat till det)
Medlemmar:
Lillasyster
Toadyone
NPC-ansvarsgruppen
Håller koll på vilka npc-positioner som behövs tillsättas
Drar igång och håller i diskussioner/omröstningar och intresseanmälan för att skapa NPC:er
Ser till att NPC:er skickas in inom utsatt tid
Uppdaterar NPC-info
Medlemmar:
J.C Superstar
Monki
Lillasyster
HW-ansvarsgruppen
(Tillsätta) Spelade lärare (framåt även npc:er, om någon behöver bytas ut, om det blir förändring i ämnen)
Tillsätter prefekter
Ser till att spelarna sköter aktivitetskraven
Tillsätta rektor, ehf och skolpersonal
Medlemmar:
Byron
Rebbi

Magivärlden-ansvarsgruppen
Tillsätta högre poster man behöver ansöka till, ex. chefer
Håller koll på eventuella aktivitetskrav
(Framåt) ansvar för att ev. byta ut npc:er vars mandatperiod slutat och liknande
Lite ansvariga för om önskan finns att spela t.ex. seriemördare och liknande som har stor påverkan på hela magivärlden? (det eller trivselgruppen, skulle jag säga)
Ej franska och ryska magivärlden
Medlemmar:
Lemon
Monki
Venus
DS-gruppen & BB-gruppen
Lägga ut annonser för/tillsätta lärare
Tillsätta höga poster i franska och ryska magivärlden (samt ansvar för deras magivärldar generellt)
Uppdatera information
Medlemmar
Monki
Lillasyster
Venus
wiw
Teknikgruppen
Sköter sidans tekniska delar
Håller i den årliga pengainsamlingen för sidans existens?
Medlemmar:
Lillasyster
Lio
Snakey

Använd den här tråden för att uttrycka intresse för att vara med i någon/några av grupperna! Du får uttrycka intresse för så många du vill då vi behöver så många spelare som möjligt som är engagerade i att hålla igång sidan. Tänker att det kanske blir 2-4 personer per grupp (med vissa undantag om vi behöver fler eller färre att göra uppgifterna), beroende på hur många som anmäler sig.

Anmäl dig i tråden senast den 31/12, då inventeringen av specialposter är klar och nya poster ska börja tillsättas! Jag lägger till personer som anmäler sig i medlemslistan efterhand.
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: Intresseanmälan: Ansvarsgrupper

Post by Lillasyster »

Jag vill anmäla mig till listgruppen! Kan jag börja med, kan säga att jag säkert kommer anmäla mig till något mer men är inte helt säker på vad, så börjar där (och är ju redan med i teknikgruppen--)
User avatar
Lemon
Posts: 375
Joined: Sun Apr 17, 2022 8:31 am
Location: Söderköping

Re: Intresseanmälan: Ansvarsgrupper

Post by Lemon »

Jag är mest intresserad av att vara med i quidditch ansvars gruppen . Kan även tänka mig att sitta med i mv ansvars gruppen.
User avatar
Monki
Posts: 261
Joined: Sat Apr 16, 2022 10:53 pm

Re: Anmälningstråd: Ansvarsgrupper

Post by Monki »

Jag anmäler mig till MV-gruppen samt DS/BB-gruppen! (Till att börja med, kanske återkommer)
User avatar
J.C Superstar
Posts: 471
Joined: Sat Apr 16, 2022 11:17 pm

Re: Anmälningstråd: Ansvarsgrupper

Post by J.C Superstar »

Anmäler mig till NPC-ansvarsgruppen!
User avatar
Yellow
Posts: 223
Joined: Sun Apr 17, 2022 8:08 am
Location: smultronstället

Re: Anmälningstråd: Ansvarsgrupper

Post by Yellow »

Jag anmäler mig till trivselgruppen!
Byron
Posts: 51
Joined: Sun Apr 17, 2022 1:55 pm

Re: Anmälningstråd: Ansvarsgrupper

Post by Byron »

Jag vill anmäla mig till HW-ansvarsgruppen. Kan också vara med i mv-ansvarsgruppen om vi inte blir väldigt många som vill ansvara i just dessa två grupper.
User avatar
J.C Superstar
Posts: 471
Joined: Sat Apr 16, 2022 11:17 pm

Re: Anmälningstråd: Ansvarsgrupper

Post by J.C Superstar »

Okej, jag vill leka med quidditchen också, så signa upp mig på det med!!!
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: Anmälningstråd: Ansvarsgrupper

Post by Lillasyster »

Okej okej, jag vill anmäla mig till BB & DS pls <3
User avatar
Monki
Posts: 261
Joined: Sat Apr 16, 2022 10:53 pm

Re: Anmälningstråd: Ansvarsgrupper

Post by Monki »

Kniper en plats i NPC-gruppen också!
Post Reply