[FAQ] Personal på Hogwarts

Post Reply
User avatar
INFO
Posts: 151
Joined: Sun Apr 17, 2022 7:46 pm

Re: [FAQ] Personal på Hogwarts

Post by INFO »

1. Hur många lärare finns det per ämne ON och hur fungerar det?

Det finns tre lärare per ämne. Två är spelade varav en är en NPC-lärare alla kan använda sig av om lärarspelarna inte är aktiva, om det saknas lärarspelare helt eller man bara vill spela något kort. ON gäller samma, med tre lärare per ämne, vilket innebär att eleverna inte alltid har samma lärare (men lärarna kommunicerar inbördes så att inget problem ska dyka upp).

Lärare har i dagsläget inget aktivitetskrav men en spelare får max spela 3 lärare.

Lärare är främst lärare i ett ämne men kan vikariera i andra vid önskemål (mer på frågan angående det)
User avatar
INFO
Posts: 151
Joined: Sun Apr 17, 2022 7:46 pm

Re: [FAQ] Personal på Hogwarts

Post by INFO »

2. Jag vill spela en lärare, hur gör jag?

För att spela en lärare går man in i Platsbanken för Magiskolor för att se vilka poster som är lediga. Därefter kan man söka till Hogwartsgruppen. För att spela lärare måste karaktären vara godkänd precis som alla andra.
User avatar
INFO
Posts: 151
Joined: Sun Apr 17, 2022 7:46 pm

Re: [FAQ] Personal på Hogwarts

Post by INFO »

3. Jag ska spela en lektion men det finns ingen information om vad de lär sig i årskursen, vad gör jag?

Vi har inte så många skrivna lektioner eller kursplaner. Det innebär helt enkelt att det är frihet under ansvar. Kanske kommer inte en etta få lära sig patronusbesvärjelsen, men spela på det som känns rimligt och ha friheten att hitta på.
User avatar
INFO
Posts: 151
Joined: Sun Apr 17, 2022 7:46 pm

Re: [FAQ] Personal på Hogwarts

Post by INFO »

4. Vikariat för lärare

Lärare får ha två ämnen som den är kompetent i. Det går också att vikariera enstaka gånger i andra ämnen som läraren inte anses lika kompetent i. Tänk på att det finns tre lärare per ämne, så sannolikt är det någon av dem som tar över först. Skriv i lärarens proträttgalleri/infotråd vilka ämnen hen har kompetens att vikariera i.
User avatar
INFO
Posts: 151
Joined: Sun Apr 17, 2022 7:46 pm

Re: [FAQ] Personal på Hogwarts

Post by INFO »

5. Hur fungerar rektor och vice-rektor? Kan man spela dem?

Rektor och vice rektor kan spelas. Vice rektor är en post som läggs till en redan befintlig lärare men rektorn är separat och om ingen vill spela posten kommer en NPC sitta på den. Man ansöker när en ansökan ligger uppe.
User avatar
INFO
Posts: 151
Joined: Sun Apr 17, 2022 7:46 pm

Re: [FAQ] Personal på Hogwarts

Post by INFO »

6. Kan man spela Elevhemsföreståndare och vad finns för krav?

Det går att spela elevhemsföreståndare. Elevhemsföreståndare behöver skriva med sin karaktär en gång var tredje månad för att behålla posten. För att ansöka följer man instruktionerna i ansökningen, när sådan ligger uppe.
User avatar
INFO
Posts: 151
Joined: Sun Apr 17, 2022 7:46 pm

Re: [FAQ] Personal på Hogwarts

Post by INFO »

7. Vad finns det för övrig skolpersonal och kan jag spela dem?

Det finns botare, vaktmästare, bibliotekarie och skogsvaktare. Det finns två spelade av varje post och en NPC och fungerar som lärare, vilket innebär i nuläget att de inte har ett aktivitetskrav.
Post Reply