TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Har du tekniska önskemål eller en karaktärsuppdatering? Eller är det något som inte fungerar alls? Se hit
User avatar
friday
Posts: 36
Joined: Fri Sep 09, 2022 4:33 pm

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by friday »

Jag undrar om det vore möjligt att få till en direktlänk någonstans på förstasidan till ens bokmärken? Vi hade nån sån funktion på SHs forum, antingen synligt uppe i menyn eller under "länkar"-kategorin (nån annan kanske kommer ihåg exakt var bättre än mig?). Det vore toppen! <3
Last edited by Admin on Thu Dec 29, 2022 8:50 pm, edited 1 time in total.
Reason: Har lagt in nu, är det något som ska justeras bara säg till /Lillasyster
User avatar
friday
Posts: 36
Joined: Fri Sep 09, 2022 4:33 pm

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by friday »

Har två spörsmål!

1. Vet inte om det ska/bör vara såhär/om det kanske inte är några problem att det är så här, men blev osäker och tänker att jag lika gärna kan informera om det, om ifall: När någon av ansvarsgrupperna svarar i en tråd jag redan skrivit i, och citerar mig, eller när jag av annan anledning får en notis uppe i högra hörnet om att någon ansvarsgrupp skrivit ett svar någonstans, så ser jag ändå vilken specifik användare det är som postat svaret från ansvarsgruppens konto i notisen. Det är inte användaranonymt där, på så sätt, alltså.

2. Loggas ut konstant! Hade samma problem på SHs forum, men det är värre här. Just nu loggas jag automatiskt ut ca en gång i minuten, kanske/varje gång jag ska posta ett (uppdaterat) inlägg. Har behövt logga in ca fem gånger medan jag skrivit och uppdaterat det här inläggen xP. Vet inte om Traxy/Doc lyckades göra något åt det på SH. Vet inte om det har att göra med att jag har valt "hide my online status" som förvald, från inställningar. Tycker inte att det borde vara på grund av det, även om det nu skulle vara det, haha. Vet inte om det skulle hjälpa med att fylla i "Remember me" när man loggar in, men tycker inte man ska behöva tvingas göra det heller. (Obs, jag rensar cookies och webbplatsdata kontinuerligt, så det har jag redan provat.) Någon superteknisk som skulle kunna kolla detta, felsöka på phpBB's hjälpforum eller liknande? Pls and thanks <3
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by Lillasyster »

friday wrote: Mon Jan 23, 2023 9:52 am Har två spörsmål!

1. Vet inte om det ska/bör vara såhär/om det kanske inte är några problem att det är så här, men blev osäker och tänker att jag lika gärna kan informera om det, om ifall: När någon av ansvarsgrupperna svarar i en tråd jag redan skrivit i, och citerar mig, eller när jag av annan anledning får en notis uppe i högra hörnet om att någon ansvarsgrupp skrivit ett svar någonstans, så ser jag ändå vilken specifik användare det är som postat svaret från ansvarsgruppens konto i notisen. Det är inte användaranonymt där, på så sätt, alltså.

2. Loggas ut konstant! Hade samma problem på SHs forum, men det är värre här. Just nu loggas jag automatiskt ut ca en gång i minuten, kanske/varje gång jag ska posta ett (uppdaterat) inlägg. Har behövt logga in ca fem gånger medan jag skrivit och uppdaterat det här inläggen xP. Vet inte om Traxy/Doc lyckades göra något åt det på SH. Vet inte om det har att göra med att jag har valt "hide my online status" som förvald, från inställningar. Tycker inte att det borde vara på grund av det, även om det nu skulle vara det, haha. Vet inte om det skulle hjälpa med att fylla i "Remember me" när man loggar in, men tycker inte man ska behöva tvingas göra det heller. (Obs, jag rensar cookies och webbplatsdata kontinuerligt, så det har jag redan provat.) Någon superteknisk som skulle kunna kolla detta, felsöka på phpBB's hjälpforum eller liknande? Pls and thanks <3
1) oj, det är ju jättekonstigt, särskilt med tanke på att det inte borde vara möjligt (man är ju inte inloggad på sitt eget konto), du skulle inte vilja skicka en bild på hur det ser ut? Har inte sett det själv, också nyfiken på om någon annan upplever det

2) Vi är (tyvärr) mycket medvetna om det här och vi har försökt fixa det (med hjälp av Traxy) men inte fått ordning på det. Jag upplever att "remember me" hjälper, men till min kännedom har vi redan försökt lösa detta flera gånger utan att lyckas och jag personligen har letat lösning vi inte försökt med flera gånger :/ (men vi hoppas obv att kunna hitta en lösning så att vi blir av med problemet) - har däremot för mig att SH började bråka mer mot slutet (för mig åtminstone)
User avatar
J.C Superstar
Posts: 471
Joined: Sat Apr 16, 2022 11:17 pm

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by J.C Superstar »

friday wrote: Mon Jan 23, 2023 9:52 am Har två spörsmål!

1. Vet inte om det ska/bör vara såhär/om det kanske inte är några problem att det är så här, men blev osäker och tänker att jag lika gärna kan informera om det, om ifall: När någon av ansvarsgrupperna svarar i en tråd jag redan skrivit i, och citerar mig, eller när jag av annan anledning får en notis uppe i högra hörnet om att någon ansvarsgrupp skrivit ett svar någonstans, så ser jag ändå vilken specifik användare det är som postat svaret från ansvarsgruppens konto i notisen. Det är inte användaranonymt där, på så sätt, alltså.
Tror att det skulle kunna bero på att jag tex förut brukade svara från mitt konto och sen när jag skrivit svaret byta vilken användare som skrivit. Så det borde handla om det!
Post Reply