[Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

User avatar
friday
Posts: 36
Joined: Fri Sep 09, 2022 4:33 pm

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by friday »

Lillasyster wrote: Fri Jan 13, 2023 8:42 am Jag har testat att flytta runt lite, men det ska inte ha lagts några omröstningar i några andra underforum än det här, endast diskussioner vad jag känner till.
Jag tror det var en tråd som är både diskussion och omröstning, och sen kom jag bara förbi någon BB och DD-omröstning enbart av en händelse (kommer inte ens ihåg vart det var nu :look).

Jag upplever hur som helst att jag har noll koll och blir småstressad av det, trots att jag är inne på forumet nästan varje dag. Säger givetvis inte att jag ska behöva ha full koll, men vore fint att slippa bli stressad, hehe ^^' (Mitt indirekta förslag i min fråga i den här tråden tror jag skulle hjälpa mot det för mig!)
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: [Diskussion] Var ska diskussioner/omröstningar gällande ansvarsgruppsområden ligga?

Post by Lillasyster »

friday wrote: Fri Jan 13, 2023 11:44 am
Lillasyster wrote: Fri Jan 13, 2023 8:42 am Jag har testat att flytta runt lite, men det ska inte ha lagts några omröstningar i några andra underforum än det här, endast diskussioner vad jag känner till.
Jag tror det var en tråd som är både diskussion och omröstning, och sen kom jag bara förbi någon BB och DD-omröstning enbart av en händelse (kommer inte ens ihåg vart det var nu :look).

Jag upplever hur som helst att jag har noll koll och blir småstressad av det, trots att jag är inne på forumet nästan varje dag. Säger givetvis inte att jag ska behöva ha full koll, men vore fint att slippa bli stressad, hehe ^^' (Mitt indirekta förslag i min fråga i den här tråden tror jag skulle hjälpa mot det för mig!)
Ja! Nej men jag har hunnit göra så att jag flyttat diskussioner till ansvarsgruppernas underforum men lämnat omröstningarna (vilket väl om jag tolkat rätt var vad du önskade?). På discord brukar vi ju posta att det skapats något nytt/påminna att de snart slutar ibland för att hjälpa till extra att hitta men på forumet är ju den mest naturliga helt enkelt att posta tråden på rätt ställe (discord är bara extra, så inget sånt här postas ju bara där). Så såhär iaf: det ska inte ligga några omröstningar någon annanstans än i Omröstningar och jag döpte om underforumet till omröstningar just för att det ska bli tydligt och lätt att hitta (för jag upplevde att det var en enad åsikt att omröstningarna ska ligga tillsammans).

Jag hoppas att det blir mindre stressande när det blir lite mer ordning och reda <3 Om du håller koll på Omröstningsforumet ska du inte behöva känna att du missar någon omröstning åtminstone, så mycket kan jag säga (men respekterar fullt ut att det kan känna så, vet att det var mycket så i början när det var väldigt många diskussioner) och den här tråden är ju till för att tycka till om hur vi gör det enklare att navigera och mindre stressande att hålla koll!

(Och ja, det ligger en BB & DS-omröstning i forumet för omröstningar just nu, den som var båda omröstning & diskussion låg i Utveckling av MV för det var innan ansvarsgrupperna kommit igång den var aktiv. Allt "gammalt", aka avslutat/beslutat ligger i Arkiv - Diskussioner och omröstningar så är det något du känner att du missat som inte finns under Beslutsfattande bör det finnas där)
Post Reply