[Diskussion] Invigning av Magivärlden

User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Lillasyster »

Inget som jag känner till, det blev lite med osäkerhet på när ett bra datum är för att vi ska få igång de grundläggande besluten som är viktiga för tex att kunna ta in nya spelare, jag kan väl tänka att det är bra att ha något datum att sikta mot men det är ju inte alltid helt lätt att veta hur snabbt saker går pga folk är upptagna med andra saker än MV i perioder.

Så det är kanske om vi fortfarande är intresserade av en inofficiell invigning?

Jag tror ju spontant att årsskiftet är lite för nära för att fatta alla beslut, men en officiell invigning i vinter någon gång kanske skulle gå att sikta mot? (Och får utvärderas när det närmar sig isf obv)
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Lillasyster »

Okej, jag tar här igen men någon gång i Januari/Februari kanske? Vid årsskiftet vet vi vilka specialpositioner folk vill behålla (I Brittiska magivärlden åtminstone, men det känns viktigast) och i februari har vi kanske till och med kunnat annonsera ut poster och börjat få utdelar de positioner folk vill ha (chefer, rektorer, quidditch, prefekter osv)

Söndagar i Jan/Feb är (varav jag hoppar över de allra första):
  • 16 jan
  • 23 jan
  • 30 jan
  • 6 feb
  • 13 feb
  • 20 feb
  • 27 feb
och det kanske är långt fram, jag vet inte, men tänker att det kan vara värt att ha en känsla av ungefär när vi skulle vilja, aka tidigare jan, närmare slutet av feb-- (och obv inte nödvändigtvis en söndag, men vill ni ha lördag eller så så ta minus ett från varje dag :look) och sådär

Tycker ändå att vi börjar närma oss så nära att kunna på riktigt starta igång
User avatar
J.C Superstar
Posts: 471
Joined: Sat Apr 16, 2022 11:17 pm

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by J.C Superstar »

Kan ju förvisso vara trevligt att sätta ett datum att ha som mål för att liksom ha nått att skynda mot, men vet inte riktigt om jag tycker vi kan ha en invigning - som jag antar betyder är datumet vi öppnar upp för nya medlemmar - innan vi har satt upp regler.

Den diskussionen har stått still ganska länge nu liksom, och det kanske funkar okej att spela lite smått och sådär när vi är folk som ändå känner varandra och ändå delar vissa värdegrunder och sådär, och att vi vet hur vi hanterar regelbrott, men ska vi öppna upp sidan måste vi ha tydliga regler så att vi faktiskt har nått att falla tillbaka på och hänvisa till, så det inte ser ut som om vi bestraffar medlemmar ”på känn”.
User avatar
Toadyone
Posts: 126
Joined: Wed Apr 20, 2022 1:55 pm
Location: Gotland

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Toadyone »

Tycker vi borde satsa på att ha invigning ganska snart så att det går för nya att gå med (det kanske inte kommer vara jättemånga, men det finns i alla fall några som synbart är intresserade av att bli aktiva redan) så om det är trivselreglerna som behöver fixas nu får vi ta tag i det!

Just nu röstar jag på 16 januari av det som Lillasyster föreslog :look även om jag på skämt föreslog 1/1 för henne tidigare idag
User avatar
Toadyone
Posts: 126
Joined: Wed Apr 20, 2022 1:55 pm
Location: Gotland

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Toadyone »

Vad sägs om 2 januari 2023?
User avatar
J.C Superstar
Posts: 471
Joined: Sat Apr 16, 2022 11:17 pm

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by J.C Superstar »

Vad är en invigning till för?

Är det för att öppna upp för nya medlemmar? Är det för att det ska finnas någon sorts officiell "nu är det okej att spela!!!" för oss gamla spelare?

Är det för det sistnämnda tycker jag absolut att vi kan ha denna invigning nu, speciellt med tanke på att folk redan börjat spela, och inventeringen är klar 00:01 inatt och ansvarsgrupperna kan börja dra igång osv, men är det för att öppna upp för nya medlemmar tycker jag - som jag nämnt tidigare - att det behövs ordentliga regler och bestämmelser om hur regelbrott ska hanteras med på sidan innan vi är redo för en invigning där vi kan släppa in nya medlemmar!
User avatar
Lillasyster
Posts: 969
Joined: Mon Apr 04, 2022 8:05 pm
Location: Junibacken
Contact:

Re: [Diskussion] Invigning av Magivärlden

Post by Lillasyster »

J.C Superstar wrote: Sun Jan 01, 2023 4:58 pm Vad är en invigning till för?

Är det för att öppna upp för nya medlemmar? Är det för att det ska finnas någon sorts officiell "nu är det okej att spela!!!" för oss gamla spelare?

Är det för det sistnämnda tycker jag absolut att vi kan ha denna invigning nu, speciellt med tanke på att folk redan börjat spela, och inventeringen är klar 00:01 inatt och ansvarsgrupperna kan börja dra igång osv, men är det för att öppna upp för nya medlemmar tycker jag - som jag nämnt tidigare - att det behövs ordentliga regler och bestämmelser om hur regelbrott ska hanteras med på sidan innan vi är redo för en invigning där vi kan släppa in nya medlemmar!
Jag tycker ju att en invigning är till för när spelet öppnas för ALLA, aka när vi kan börja släppa in nya spelare, däremot går det ju fortfarande att se nu som en officiell invigning med att vi kommer igång, men tycker inte att det räknas som klart förrän vi är redo att börja släppa in folk (vilket betyder att trivselregler är aktuellt att komma igång med)
Post Reply