wiw wrote: ↑Wed Dec 14, 2022 8:41 pm
något som kanske inte riktigt hör hemma i den här diskussionen (och som kanske redan är diskuterat? säg åt mig), men som känns bra att prata lite om är typ transparens, eller hur öppet man förväntas arbeta som ansvarsgrupp? måste diskussioner inom arbetsgruppen hållas endast på forum (svårare med snabba diskussioner exempelvis, men samtidigt kanske vissa som inte gillar discord), och vem ska kunna se diskussioner? ska man diskutera på en plats där alla kan se, eller går det bra att ha själva arbetsprocessen stängd och posta förslag/beslut publikt?
Tror inte det diskuterats som så, så bra att det lyfts!
Tycker personligen att de inbördes diskussionerna inom gruppen kan ske antingen på Discord eller forum, beroende på vad gruppen kommer överens om! Tänker att Discord liksom trots allt
är en viktig del av MV, och så länge gruppen är överens om att de vill köra sina diskussioner där så tycker inte jag att en ska behöva ta hänsyn till om folk som inte är med i gruppen vill kunna hänga med i den inbördes diskussionerna men inte vill hänga på Discord liksom! Sen postas såklart själva förslagen och omröstningar och diskussioner som ska ske i helklass sedan i forumet.
Jag tänker att undertrådar för de olika ansvarsgrupperna kanske vore nått? Jag gillar tanken på transparens, och ser väl egentligen inte nån anledning att grupperna ska diskutera i helt privata chattar som så liksom. Tillsättandet av poster tex ska ju liksom ske utifrån något sorts ”hur många har den här spelaren”-basis och inte nån ”vem har den bästa karaktären”.
Sen har jag väl inget emot om det skulle ske i privata chattar som så heller, men tycker att idén om transparens skulle vara fin (kanske bara är min egen paranoia och fomo som talar här asså hahaha)! Ser liksom inte någon anledning till varför det skulle göra nått om andra kan gå in i en underkategorin och följa snacket/se hur en diskussion inför nått beslut sett ut eller så!