Följande är grupperna vi röstat igenom ska finnas, med de här beskrivningarna:
Medlemmar:Trivselansvarsgrupp
Grupp som håller lite extra koll på att sidans regler och värdegrunder följs - kan vara att kika igenom PG:n, ta en titt på inlägg som anmäls och hålla ett extra öga på nya medlemmar tex
En grupp med personer som medlemmar kan vända sig till för att anmäla regelbrott eller ta upp om de känner sig dåligt behandlade eller liknande
Vibe-checkar sidan genom tex anonyma trivselenkäter
Drar igång roliga events för sidan? Officiella större intriger, spel-festivaler, poängsamlande, spelkvällar och liknande?
Yellow
wiw
ToadyoneFadder-gruppen
Ansvarar för sidans nya medlemmar
Guidar nya medlemmar genom processen att skapa sin första karaktär
Ser till att nya medlemmar tas om hand om och känner sig välkomnade, visar dem till Discord mm
Svarar på frågor från nya medlemmar, både via pm men också kollar in forumet för nya medlemmar
Snakey
Medlemmar:Quidditch-ansvarsgrupp
Håller i quidditchantagningarna på HW och tillsätter nya spelare
Håller koll på att quidditchspelare följer aktivitetskraven
Håller igång quidditchen: ser till att resultat - både för HW och ligan i övrigt (och mästerskap) - postas
Eventuellt två separata grupper, en för HW och en för sådär ligan om det känns stort att ge all quidditch till en grupp? Lägga till prefekt-ansvarskoll på HW-gruppen istället? - detta får gruppen besluta om själva i ett senare skede
Lemon
J.C Superstar
Lio
Rebbi
Medlemmar:List-ansvarsgruppen
En administrativ grupp som uppdaterar officiella listor så som karaktärsöversikt, masterlist av fattade beslut och dylikt
Lägger karaktärer i rätt lista när de flyttar upp
Håller också i listor gällande sådär historiska ON-saker, tex trolldomsministrar och kändisar genom tiderna (och då också i eventuella trådar/diskussioner/omröstningar kopplat till det)
Lillasyster
Toadyone
Medlemmar:NPC-ansvarsgruppen
Håller koll på vilka npc-positioner som behövs tillsättas
Drar igång och håller i diskussioner/omröstningar och intresseanmälan för att skapa NPC:er
Ser till att NPC:er skickas in inom utsatt tid
Uppdaterar NPC-info
J.C Superstar
Monki
Lillasyster
Medlemmar:HW-ansvarsgruppen
(Tillsätta) Spelade lärare (framåt även npc:er, om någon behöver bytas ut, om det blir förändring i ämnen)
Tillsätter prefekter
Ser till att spelarna sköter aktivitetskraven
Tillsätta rektor, ehf och skolpersonal
Byron
Rebbi
Medlemmar:Magivärlden-ansvarsgruppen
Tillsätta högre poster man behöver ansöka till, ex. chefer
Håller koll på eventuella aktivitetskrav
(Framåt) ansvar för att ev. byta ut npc:er vars mandatperiod slutat och liknande
Lite ansvariga för om önskan finns att spela t.ex. seriemördare och liknande som har stor påverkan på hela magivärlden? (det eller trivselgruppen, skulle jag säga)
Ej franska och ryska magivärlden
Lemon
Monki
Venus
MedlemmarDS-gruppen & BB-gruppen
Lägga ut annonser för/tillsätta lärare
Tillsätta höga poster i franska och ryska magivärlden (samt ansvar för deras magivärldar generellt)
Uppdatera information
Monki
Lillasyster
Venus
wiw
Medlemmar:Teknikgruppen
Sköter sidans tekniska delar
Håller i den årliga pengainsamlingen för sidans existens?
Lillasyster
Lio
Snakey
Använd den här tråden för att uttrycka intresse för att vara med i någon/några av grupperna! Du får uttrycka intresse för så många du vill då vi behöver så många spelare som möjligt som är engagerade i att hålla igång sidan. Tänker att det kanske blir 2-4 personer per grupp (med vissa undantag om vi behöver fler eller färre att göra uppgifterna), beroende på hur många som anmäler sig.
Anmäl dig i tråden senast den 31/12, då inventeringen av specialposter är klar och nya poster ska börja tillsättas! Jag lägger till personer som anmäler sig i medlemslistan efterhand.