TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Har du tekniska önskemål eller en karaktärsuppdatering? Eller är det något som inte fungerar alls? Se hit
Admin
Site Admin
Posts: 16
Joined: Sun Mar 27, 2022 9:10 pm

TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by Admin »

Magivärldens forum är sprillans nytt och fler funktioner kommer att läggas till efter hand. Har du ett förslag eller önskemål på en funktion som behövs? – lämna det här!
User avatar
Yellow
Posts: 223
Joined: Sun Apr 17, 2022 8:08 am
Location: smultronstället

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by Yellow »

Tänkte på två saker (som kanske är in the works redan?) som jag gärna hade sett igen. Inget brådskande dock!

1. Att rutan för att skriva svar/inlägg i en tråd finns där nere direkt, så att man inte måste klicka för att få upp den och då inte kan scrolla så lätt i tråden. Om det går att fixa?

2. Att man kan se fler inlägg per sida, nu verkar det vara 10 bara och hade gärna haft fler så det inte blir så många sidor man måste klicka sig igenom. Om det går att fixa?

<3
Last edited by Admin on Sun Apr 17, 2022 6:03 pm, edited 1 time in total.
Reason: Båda sakerna är fixade /Lillasyster
Venus
Posts: 203
Joined: Sun Apr 17, 2022 6:15 pm

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by Venus »

Jag önskar att man inte ska kunna läsa trådar utan att vara registrerad och inloggad <3
Last edited by Admin on Mon Apr 18, 2022 10:09 pm, edited 3 times in total.
Reason: Reason: Fixat tills vidare beslut tas. Gäster kan nu bara se Anslagstavlan (Så att medlemmar som kanske får problem att skapa konto ska veta vart de kan vända sig för hjälp och i förberedelse för att ev nya medlemmar ska kunna se vad sidan handlar om /Lio
Venus
Posts: 203
Joined: Sun Apr 17, 2022 6:15 pm

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by Venus »

Och: jag saknar :look 😬❤️
Last edited by Admin on Mon Apr 18, 2022 10:07 pm, edited 1 time in total.
Reason: Vi ska få de gamla smileysarna skickade till oss! /Lio
User avatar
Yellow
Posts: 223
Joined: Sun Apr 17, 2022 8:08 am
Location: smultronstället

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by Yellow »

Lägger in från discord: Går det att åtgärda så att den här sidan inte markeras som osäker? Min webbläsare vill ibland inte låta mig gå in på sådana sidor öht så vore smidigt (och känns tryggt haha) om det gick att fixa.

Lägger in J.Cs förslag på hur det kanske kan lösas också: "borde väl bara vara ett ssl-certifikat som behövs för att det inte ska stå som osäkert? brukar ingå med webbhosten, eller åtminstone gjort det när jag har gjort hemsida"
Last edited by Admin on Mon Apr 18, 2022 10:08 pm, edited 1 time in total.
Reason: Fixat. SSL-cert är aktiverat, det kan ta upp till 24h innan det syns för alla! /Lio
User avatar
Spirry
Posts: 24
Joined: Sun Apr 24, 2022 12:31 pm
Location: Uppsala

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by Spirry »

Kvadratiska avatarer! Nu är storleken inställd på 200x100 px, vad jag kan se.
wiw
Posts: 87
Joined: Wed Apr 20, 2022 2:55 pm

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by wiw »

jag gillar när avataren och användarnamnet syns till vänster om inlägget (som på SH), men det är så liten grej så det är verkligen inte livsviktigt om det är krångligt att fixa!
User avatar
J.C Superstar
Posts: 471
Joined: Sat Apr 16, 2022 11:17 pm

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by J.C Superstar »

Tänker om vi kanske skulle kunna ha någon undermapp eller arkiv eller nått för arkiverade diskussioner/färdiga omröstningar eller nått sådant? Så att det liksom går lätt och snabbt att se i "Beslut nya forumet" vilka diskussioner som fortfarande är relevanta och vilka beslut som faktiskt redan är fattade!
Last edited by Admin on Fri Apr 29, 2022 10:49 am, edited 1 time in total.
Reason: Det finns nu ett underforum för fattade beslut och ett för pågående diskussioner och omröstningar /Lillasyster
User avatar
Liz
Posts: 25
Joined: Sat Apr 16, 2022 10:41 pm

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by Liz »

Nu när PG är igång rejält vore det toppen om det kunde ordnas så att trådarna sorteras i bokstavsordning i varje spelares underforum ❤
User avatar
Snakey
Posts: 14
Joined: Tue Dec 13, 2022 2:40 pm

Re: TEKNISKA ÖNSKEMÅL

Post by Snakey »

Liten, kanske oviktig detalj, men jag vet att det på SH:s forum fanns en "knapp" ovanför textrutan (den jag skriver i nu, heh), likt B, I, U och så vidare, som gjorde att man kunde få ett skiljestreck (kallas det så?) i texten. Jag vet inte hur många som faktiskt använda den funktionen, men jag använde den då och då för att separera texten i mina trådar och skulle väldigt gärna vilja se den funktionen även här på MV!
Last edited by Admin on Sat Dec 17, 2022 4:36 pm, edited 1 time in total.
Reason: Gick med i Teknikgruppen och kunde lägga till funktionen på egen hand. Om någon vill använda funktionen är det 'dv'-knappen i textredigeraren! // Snakey
Post Reply